Image and video hosting by TinyPicAmon Duul II - “Yeti” oliti Music LP-Undergorund / GRTg 06 09 u 20:10 sati,blog,hrvatska,film,fotografija,gastronomija,ljubav,glazba,humor,internet,karijera,književnost,novac,obitelj,obrazovanje,osobno,poezija,politika,priče,putopisi,računala,religija,seks,sex,sport,televizija,umjetnost,zdravlje,znanost,rasprave,diskusije,korisnik,politika,www" /> Image and video hosting by TinyPicAmon Duul II - “Yeti” oliti Music LP-Undergorund / GRTg 06 09 u 20:10 sati,blog.dnevnik.hr/feta" />

ponedjeljak, 05.09.2011.

Image and video hosting by TinyPicAmon Duul II - “Yeti” oliti Music LP-Undergorund / GRTg 06 09 u 20:10 sati

Veceras cemo se po prvi put posvetiti onome po cemu ova emisija i nosi ime – Undergroundu.

Naime sve emisije do sada su bile manje vise posvecene ondasnjem midstreamu.
Doduse, s obzirom na smece koje se danas servira pod muzikom, svaka nota iz tog razdoblja , ma koliko bila komercjalna i usmjerena, danas predstavlja cisti underground.

Dunque, veceras zaranjamo duboko ispod povrsine mediskog fokusa i masovne konzumacije.
I za ovo prvo predstavljanje stvarnog undergrounda, necemo otici preko bare, a blogami niti na Otok.
Odlazimo do Njemacke.

Predstavit cemo stvaralacki put grupe ljudi koji su se nazvali Amon Duul II i prezentirati njihov drugi album „Yeti“.

Da sve ovo o cemu cu govoriti nebi ostalo u oblacima, vratimo se na pocetak i na sam pojam krautrocka, ciji su oni najistaknutiji predstavnici.

Krautrock je pojam koji se veze za experimintalnu scenu koja je nastala u Njemackoj kasnih sedesetih.
Pored neosporne popularnosti u maticnoj zemlji, pomalo nevjerovatno zvuci cinjenica da su u stvari najpopularniji bili u Engleskoj.

Inace samo ime Krautrock je dosao kao sprdacina od strane etabliranih muzickih listova Melody Makera i New Musical Expressa.
Naime, u nemogucnsoti da nove njemacke grupe svrstaju u ikakav poznati zanr, izmislili su posprdan naziv, Krautrock kao sinonim za „ono nesto tamo eksperimentalno sta nikog ne zanima“.
Tu su se malo presli. A vidit cemo i kako.

Iako grupe nisu djelovale u nikakvoj suradnji, a niti su zajednicki nastupale, cili pokret se brzo identificirao kao inovativan i svjez.
I tu negdi u nasu pricu ponovo ulazi John Peel, najmocniji dj sa BBCa.
Zahvaljujuci njemu, odnosno njegovoj sposobnosti da prepozna nadolazece velicine, Krautrock udara temelje na otoku i tamo ostaje do danasnjih dana.

Inace sama muzika Krautrocka je miljama udaljena od tradicjonalnog bluesa i rockn'rolla, pa cak i od klasicne muzike, za koju bi se po nekoj tradiciji a i po obrazovanju, trebali vezati.

I na kraju ovog uvoda, postavlja se pitanje.
Kako pored svega iznesenoga opisati krautrock?

Temelj cjelokupnog pravca je improvizacija i mjesanje svih mogucih stilova u cilju dobivanja novoga zvuka.

I u tome su sasvim uspjeli.

Na prvo slusanje se osjeca distinkcija od svih prevladavajucih stilova iz toga vremena.
I ono sta je jos vaznije od toga – bezkompromisna kreacija muzike koja ne podljeze nikakvim normama, kanonima, kanalima i utiravanju u supak publici i kritici.
Skoro bi mogli reci, da je osnovni moto, ako nas volite ovakve, wilcomen, ako ne, "ajte vi tamo a mi idemo ovamo".

A kad o sastavima govorimo, tu je izbor onih koje treba spomeniti ogroman.
Nemoguce ih je obuhvatiti ali pokusajmo nabrojit samo neke: Can, Amon Duul I, Amon Duul II, Birth Control, Ash Ra Tempel, Faust, Popol Vuh, Cluster, Tangerine Dream, Neu, Klaus Schulze, Holger Czukay, Kraftwerk, Kraan ....

A sta je krautrock ustvari donija i sta je ostavija iza sebe nakon prvog uzleta na svjetskoj sceni?
Pojavom krautrocka radja se i evouilra elektronska muzika, ambijentalna muzika, alternativni pravci se obogacuju novom krvlju i naposljetku New Age je u potpunosti djete krautrocka.

O uticaju krautrocka na suvremenu pop scenu ne triba trositi rici.
Dovoljno je spomenuti da je Amon Duul II bija kult grupa, da je Bowie snimija „Station to Station“ pod direktnin uticajem iz Svabije, a jos je poznatija njegova crna Berlinska trilogija: Low, Heroes, Lodger, koja je inspirirana Krautrockom.
Isto tako, ne smimo ignorirati i cinjenicu da je Krautrock ima snaznog uticaja na razvoj post-punk ere, a posebno na grupu „The Fall“, „This Heat“ i „Joy Division“.
O ovoj posljednjoj, „Joy Division“ , Grula Floyd uskoro priprema emisiju.

Iz nekog cudnog razliga, Krautock nije nikada sazivija na ovim prostorima iako su njegovi derivat bili i te kako prihaceni.
Vjerovatno jedino objasnjenje se nalazi u reklami, jerbo ekipa iz Svabije nije bas marila za medisku promociju, a ovi nasi se nisu bas trudili oko toga.
Nisu oko nicega, pa kak oce i oko toga. Jer sve sta se dogadjalo u muzici na ovim prostorima, dogadjalo se samo od sebe.
Nekako mi poznato stanje kad danas pogledan oko sebe hm...
Eto, toliko o Krautrocku, a emisiju cemo nastavit sa Amon Duul II i albumom „Yeti“.

Image and video hosting by TinyPic

I odma na poceku da rascistimo sa mogucim nedoumicama.
Postojale su dvije inkarnacije Amon Duula.
Prva je bila pokret koji je u sebi nosila i muzicki dio, i normalno da se grupa zvala Amon Duul.
Druga inkarnacija je bila cisto muzicka i sebi su dodali nastavak II.

Dunque, samo ime pokreta i banda dolazi od simbioze dviju rici.
Amon, staroegipatskog bog sunca i Duul, lika iz Turske mitologije.

Pokret je formiran od studenata sredinom sedesetih i prvobitno se fokusirao na ekstremno politicko djelovanje. Kako je politicka ostrica tupila, muzicki dio je sve vise isplivavao na povrsinu da bi se nakon par godina pokret poistovjetio sa bandom, a ovaj udario temelje Krautrocku.

Zbog politickih i konceptualnih mimoilazenja, grupa se raspada na dva dila od kojih svaki za sebe nastupa i izdaje ploce.
Dogodila se i jedna bizarna situacija.
1968 godine na "Essen Song Days", prvom Njemackom Underground festivalu, nastupile su obje grupe, Amon Duul I i Amon Duul II.

Bilo kako bilo, obje reinkarnacije banda su bazirale svoj muzicki izricaj na improvizaciji.
Manje vise sve teme su i nastale iz improvizacija ali isto tako i kao rezultat kolektivnog napora svih clanova grupe.

Amon Duul II je postigao daleko veci komercjalni uspjeh i stoga jer se fokus svih clanova suzio samo na muziku.
Svjesno ili nesvjesno, Amon Duul II je bija band koji je Krautrock prebacija preko granica Njemacke.

O imenima clanova nema smisla govoriti jer su kao i sam sastav nepoznati na ovim prostorima.

Uglavnom, Amon Duul II se sastoja od 6 do 8 stalnih clanova, sa mnogobrojim vanjskim suradnicima.

1969 godine izlazi prvi album pod nazivom „Phallus Dei“ (ovo bolje ne prevodit! :-).
Album je nastao kao produkt sviranja u zivo. Snimke su pustene u skoro orginalnom obliku.
Grupa nastupa sa Tengerin Dream i sakupljaju odanu bazu fanova.

Drugi album „Yeti“izlazi 1970 godine i etablira grupu kao predvodnike onoga sta ce kasnije nazvati Krautrock.
Album po prvi puta donosi kakve takve aranzmane u kompoziciji popracene sa nadigravanjem gitare i violine.

Izlazi kao dupli album na Libery etiketi.

Po samom izlasku britanski avangardni magazin „The Wire“opisuje ga kao "one of the cornerstones of both Amon Düül's career and the entire Krautrock movement." ili u prevodu „kamen temeljac za obje postave Amon Duula i Krautrocka kao pokreta.

Kako zivot pise price tako pise i ironije. A u ovom slucaju ironija je, da Amon Duul sa Yetijem vise zvuci kao Jefferson Airplane ili Greatful Death nego ostali sljedbenici kraut rocka.

Isto tako, za ljubitelje rifova triba napomenit, "Yeti" sadrzi vise riffova nego bilo koji teskometalni album.

Image and video hosting by TinyPic

Krecemo sa albumom.

Album otvara „Soap Shop Rock“ suita, koja u sebi sadrzi cetiri stavka:
a) Burning Sister
b) Halluzination Gallery
c) Gulp A Sonata i
d) Flesh Coloured Anti-Aircraft Alarm

Suita zvuci kaoticno a istovremeno postoji i te kakav sklad u tom kaosu.
Prepuna je bizarne magije. Vokal je u sluzbi zvuka i zvuci kao jos jedan instrument u postavi.
Labave strukture, kao i sve ostale teme na albumu, prepuna muzickih obrata i prelaza, suita je niz fragmenata kroz koje muzicari plove boreci se sa kaosom i pokusavajuci uvesti kakav takav red u njemu.

Ovdje nema zvjezda, nema ego tripova, nema nepriznatih i priznatih velicina. Ovde stanuje samo muzika i ljudi koji je stvaraju.

Na nasu radost.

Predivno za sve ljubitelje i poznavaoce muzike.
Nepoznato i cudesno novo za one koji je zele spoznati.

I jedna mala digresija.
Amon Duul je uveja operu u rock ambijent punih 5 godina prije grupe Queen.
Toliko o kreditima za tu inovaciju !

I da vise ne duljin sa ovin laprdanjem, pojacajte do kraja, jer ovo jest klasika ali ona koja se slusa glasno, jos glasnije...najglasnije...

Sljedi tema „She Came In Through The Chimney“, velicanstveni instrumental prepleten paganskim folkom.
O izvedbi se ne trose rijeci.
Ince kad o tome govorimo, napomenimo i to da su manje vise svi clanovi Amon Duula klasicno obrazovani muzicari ali isto tako sa debelim zaronom u eksperimentalne vode u kojima neprikosloveno vladaju Stockhausen i O'Riley.

„Archangel Thunderbird“ je sljedeca tema. Vjerovatno najkonvenconalnija na albumu.
Zvuci kada su Black Sabath susreli Davida Bowiea.
Slusljiva je i ulazi u uvo na prvo slusanje. Neobicno za Amon Duul !
Zenski vokal je vanseriski.

Sljedi „Cerberus“. Cudesni akusticni instrumental koji postavlja temelje buducem pravcu space rocka kojim ce „Hawkind“ i sljedbenici zaploviti.
Tema se razvija neuobicajenom logikom za Amon Dull, a kompozicija cak ima formu.
Za pamcenje svim ljubiteljima space rocka i prvo slovo abecede istoga.

„The Return Of Rubezhal“ koji sljedi je tezak, skoro fanky instrumental, ovo fanky pod navodnicima, prekrasnog riffa i mocnog zvuka.

„Eye Shaking King“ – monstuozni jam, ritmicki determiniran na mracni kantun u kojem se nalazi vokal, moduliran do neprepoznatljivosti.
Gitara vanvremenski pocrtava atmosferu a solo, solo je posebna prica.
Richie di si ?
Bubnjar na tragu Gingera Bakera, skoro da mu gazi mu po prstima.
Mozda je svetogrdje ali usudija bi se reci da ga na momente i nadmasuje.
Bravo majstore !!

E da, by the way, ovo je zvuk koji su Black Sabath bezuspjesno trazili nakon treceg albuma.

„Pale Gallery“ zatvara prvi LP ondasnjeg dvostrukog albuma.
Inace kazu da je ovaj prvi LP, onaj ispolirani – i ovo u navodnike a.

„Pale Gallery“ je tema koja je najbliza cistoj psihodeliji, sa hipnotickim bubnjevima i metalnim zvukovima koji dolaze ili iz melotrona ili klavijatura.
Nadrealna tema, idealna za zatvaranje prvog djela albuma.

Drugi LP otvara naslovna tema, u stvari impovizacija pod nazivom „Yeti“ po kojem je i album dobija ime.
Osamnaestominutna improvizacija u sebi sublimira sve ono sta je odsvirano na prvom LP-ju.
Bez savova na prelazima, logickim razvojem radnje, i pored svoje duzine, lako se slusa i predstavlja poslasticu za sve ljubitelje Terry O'Rileya i slobodne forme.

Cak stavise, „Yeti“ predstavlja ultimativnu referencu spoja improvizacije, ad-hock kompozicije i pristupa strukturi, di je kaos sadrzaj a ne forma.
Izranjanje kaosa na povrsinu ne trazi dodatni red da bi kompozicija dobila finalni kostur, jer sam kaos predstavlja i kostur i njenu okosnicu.

Dok razmisljate sta je pjesnik tija rech sa ovin svim skupa, poslusat cemo naslovnu temu albuma “ Yeti“

„Yeti Talks To Yogi“ se naslanja na temu „Yeti“, koju smo upravo odslusali.
Stavise, predstavlja njen integrali dio, tako da malo i nije jasno zasto su je razdvojili.

Jos par rici o ovome sta smo upravo culi.

Jos jednom space faktor ulazi u konstrukciju kompozicije i improvizacije Amon Duula.
I ne srameci se gaze po terenu kojim neprikosnoveno koracaju Pink Floyd.
Da su drugaciji, pomislija bi da je ovo bila rukavica bacena u facu cetvorici sa Otoka. Ovako, to sta su ih trenutak i inspiracija odveli u psihodelicne vode Floydovski obojene, predstavlja samo jos jednu potvrdu njihove svestranosti.

I jedna zanimljivost, vezana za ove improvizacije.
Iako nigdi nisan uspija naci podatak, ocito je da su one bile oslonac ako ne i kamen temeljac za nastanak jedne druge velike grupe Krautrocka, grupe „Can“.
Tesko se oteti dojmu o slicnostima i krizanjima muzickih puteva ova dva sastava, s time da je bitno pocrtati, Amon Duul je bija taj koji je pronasao ovaj zvuk.

Zadnja tema sa dvostrukog albuma je „Sandoz In The Rain“.
Improvizacija koja bi se mogla slobodno zvati i „Mujo in search for Haso“.

Radi se o skoro meditativnoj improvizaciji koja u obliku folk forme, uz igru flaute i violine donosi interakciju sa gitarom i atmosferom albuma uopce.
Ni uz najbolju volju nisan uspija skuznit o cemu piva muski vokal, ali to i nije bitno.
Ka sta smo prije rekli, vokal je instrument i u ovom se slucaju idealno uklopija u akusticni segment ambijenta albuma.

Ono sta mene osobno fascinira u ovoj temi je odavanje priznanja Velvet Undergroundu. Ne doslovno, niti verbalno.
Jednostavno, slusajuci „Sandoz in Rain neminovno se namece neka distancirana poredba sa prvim albumom Velvet Undergrounda.
Izvesti „tribute“ na ovako sofistificiran nacin mogu samo majstori i veliki umjetnici.
Najlipsi izbor za zatvaranje albuma.

Kada je izdan CD, na njemu su se nasle jos dvi stvari, bonus teme.
Obe su bile izdane na singlicama, koje po obicaju, nisu nasle mista na orginalnim albumima.
Poslusat cemo kako zvuci hit singlica "Rattlesnakeplumcake"u verziji Amon Duula

„Between the Eyes“je druga bonus tema koja je isto ugledala svjetlo dana kao singlica.
Obojena tamnim tonovima, pomice granice u kojima se krece Amon Duul i prava je steta sta nisu malo vise poradili na njoj.
Ocito sam status singlice je bija dovoljan da je grupa ignorira kao pokusaj nekakvog pridobivanja publike putem kvazi komercjalizacije.
Steta.

I sta jos reci na kraju.
„Yeti“ je album koji svakim novim slusanjem trazi da se ponovi.
„Yeti“ je album koji svakim novim slusanjem otkriva svoje nove kutke i pusta nas da uzivamo u novootkrivenome.
„Yeti“ je album koji se slusa godinama.
„Yeti“ je album koji ce se slusati jos dugo godina.
I kad bude zaboravljen jednoga dana, ponovo ce ga otkriti nove generacije koje ce spoznati sta je muzika u svojoj biti.

I ne triba pocrtavati da je Amon Duul II sa albumom „Yeti“ usao u muzicku povjest kao jedan od kamena temeljaca moderne muzike.
I molim auditorij, ne mjesati te kamene temeljce sa ovim danasnjin, predizbornin, koji iskacu iz svake pastete koju otvorite.

Amon Duul su nastavili sa snimanjem albuma i intezivnim nastupima.
Njihov iduci album, „Tanz der Lemminge“ je bija daleko progresivniji od albuma „Yeti“, muzicki daleko superiorniji, sa monstruozno dobrom muzikom.
Ali nije imao ono sta ima „Yeti“ – novi zvuk i pristup.

Daleko bi nas odvelo nabrajanje albuma te stoga zaokruzijemo ovaj prikaz sa konstatacijom da je Amon Duul II veliki band, koji je zasluzivao i jos uvik zasluzuje daleko vecu paznju od one koje je dobivao.

A mozda je u tome i njihova tajna !
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Cilu emisiju mozete slusati u utorak navecer u 8 i 10 uri, ako stavite lancu od radija na 90,6 MHz a isto tako i preko majke svih mreza na ovi link doli:

Music LP-Underground - Live Streaming

feta
- 10:00 - Komentari(0) - Isprintaj

<< Arhiva >>